مجله علمی سامکو

بهترين منابع کنکور زبان
شنبه 14 فروردين 1400 ساعت 17:34 | بازدید : 112 | نوشته ‌شده به دست Admin | ( نظرات )

 بهترين منابع کنکور زبان

کنکور زبان در کنار کنکور هنر يکي از رشته هاي شناور ميباشد که دانش آموزان رشته هاي تجربي-انسان و رياضي ميتوانند در کنار رشته اصلي خود اين دو کنکور را انجام بدهند.سطح سوالات کنکور زبان به دليل مشخص نبودن منابع کنکور زبان دشوار ميباشد لذا بايد يک زمينه اي قوي در زبان داشته باشيد.

بودجه بندي کنکور زبان

عنوان 

تعداد سوال

واژگان

15

ريدينگ

20

گرامر

10

کاربرد زباني

10

کلوز تست

10

ترتيب واژه ها

5

بودجه بندي دروس عمومي 

ادبيات فارسي (ضريب4)

25 سوال(زمان پاسخگويي 18 دقيقه)

زبان عربي(ضريب2)

25 سوال (زمان پاسخگويي 20 دقيقه)

معارف اسلامي(ضريب3)

25 سوال (زمان پاسخگويي 17 دقيقه)

زبان انگليسي(ضريب 2)

25 سوال (زمان پاسخگويي 20 دقيقه)

بدون شک شما نبايد دروس عمومي را کنار بگذاريد و آن را رها کنيد خيلي از داوطلبان از اهميت اين دروس مانند عربي غافل ميباشند. بنابراين توجه ويژه اي بر روي اين دروس داشته باشيد. و منابع زبان عمومي خوبي را انتخاب کنيد.

 بهترين منابع کنکور زبان

بازار کاري رشته زبان انگليسي

بازار کار رشته مترجمي زبان انگليسي نسبت به مترجمي ساير زبانها گسترده تر است. دليل آن هم نياز روزافزون سازمانها و افراد به اين شاخه از مترجمي زبان مي باشد. با توجه به شرايط اين بازار، اگر دانشجو نتواند در دوره تحصيلي خود قابليت ها و مهارت هاي لازم را کسب کند در بازار کار رشته مترجمي زبان انگليسي جايگاهي نخواهد داشت. دانشجو بايد در دوره تحصيلي خود ضمن يادگيري کامل مباحث مترجمي ، همت خود را بر مطالعه آثار خارجي و کار عملي ترجمه قرار دهد.

استرس خود را کنار بگذاريد

براي موفقيت در کنکور زبان لازم است استرس خود را کنار بگذاريد در ادامه ليستي از کارهاي به شما ميگوييم که بتوانيد استرس خود کنار بگذاريد

بخنديد:سعي کنيد در طول امتحان با خنده و آرامش حضور داشته باشيد

نترسيدن از افسر:به هيج وجه نبايد از افسر امتحان ترس داشته باشيد زير اگر شما مراحل را خوب انجام دهيد سخت گير ترين افسر هم شما را قبول خواهد کرد.

شب کامل بخوابيد:شب امتحان خواب کافي داشته باشيد تا دچار کسلي نشود زيرا بي حالي و کسلي سبب افزايش بي دقتي و استرس شما ميشود.

تمرينات تنفسي: تمرينات تنفسي راحت تر و ساده تر هستند و مي تواند در هر زماني و هر جايي مورد استفاده قرار گيرد و به سرعت کار مي کنند.

مثبت فکر کنيد:مثبت فکر کنيد وقتي براي انجام کاري به خود مطمئن نيستيد (مثلاً براي ارائه مطلب يا ملاقات با رييس خود) بهترين کار اين است که به يک کار موفق يا يکي از موفقيت‌هاي گذشته فکر کنيد و در اين حال، دايماً موفقيت قبلي خود را به ياد آوريد. دليلي وجود ندارد که موفق نشويد.

دوش آب گرم بگيريد: آب گرم براي کاهش استرس مفيد است. وقتي مضطرب و عصبي مي‌شويم، جريان خون در دست‌ها و پاهاي ما کم مي‌شود. آب گرم، جريان خون را به حالت اول برمي‌گرداند و بدن را متقاعد مي‌کند که در وضع خوبي به سر بده و آمادگي استراحت داشته باشد. به هيچ وجه آب سرد را پيشنهاد‌ نمي‌کنيم. زيرا اثر عکس دارد و مثل واکنش استرس عمل مي‌کند. يعني خون را از دست‌ها و پاها دور مي‌کند و در نتيجه ناراحتي بيشتر مي‌شود. به عنوان يک روش جايگزين مي‌ـوان بر روي دست‌ها آب گرم جاري کرد و تا کاهش تدريجي نگراني، به اين کار ادامه داد.

براي کاهش استرس مثبت‌انديش باشيد: کاهش استرس در اين روزها شايد غيرممکن به نظر برسد اما اگر مثبت‌انديشي را تبديل به عادتي روزمره کنيد، استرس‌تان هم کم‌کم کنترل مي‌شود. مثبت‌انديشي را با تمرين مي‌توانيد وارد روزهايتان کنيد. در ابتدا سعي کنيد از هر اتفاقي که در اطراف و براي خودتان مي‌افتد يک يا دو نکته مثبت پيدا کنيد. اين کار را براي شکست‌ها يا اتفاقات بد دقيق‌تر و بيشتر انجام دهيد و به ذهن‌تان ياد بدهيد که بتواند از درون هر ماجراي بدي، اتفاقات خوب آن را ببيند. با اين کار کم‌کم به جاي درگير استرس شدن، نکات مثبت را در هر شرايطي پيدا مي‌کنيد و ذهن‌تان آرامش بيشتري پيدا مي‌کند.



:: برچسب‌ها: کنکور زبان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0