مجله علمی سامکو

چگونه شفابخشی تان را سرعت بخشید
دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 ساعت 18:58 | بازدید : 278 | نوشته ‌شده به دست Admin | ( نظرات )

فرزند

برای بسیاری از فرزندان خانواده های پر نظارت و مهار کننده، گامی ارزشمند برای شفا یافتن این است که درباره آنچه برایتان اتفاق افتاده است حرف بزنید. وقتی داستانتان را تعریف کنید احساساتی را که مدت ها فرو خورده اید ابراز می کنید و به تجربیاتی که ممکن است احساسی پوچ برایتان باقی گذاشته باشد معنا می بخشید.

پس از گذشت دوران خردسالی که قادر به حرف زدن نبودید اکنون بسیار حائز اهمیت است که بتوانید محیطی آرام پیدا کنید و درباره آنچه رخ داده است حرف بزنید. با انجام این کار آنچه را که در دوران خردسالی تان نداشته اید به خود عطا می کنید. یعنی فرصت حرف زدن بدون ایجاد وقفه، تجربه دیده و شنیده شدن آنچه به واقع هستید و این فرصت که احساس کنید تایید شده اید. اکنون راه هایی برای اظهار داستانتان:

1- با دوست یا همراهی مورد اطمینان یک ساعت یا در همین حدود آسوده خاطر به حرف زدن بپردازید. از دوستتان بخواهید که فقط گوش کند. بگویید که نمی خواهید مشکل تان حل شود بلکه فقط می خواهید فشار را از روی سینه تان بردارید. بگویید نظرهایش را تا پایان حرف زدنتان نگاه دارد. با پاسخ به این پرسش آغاز کنید: چه عاملی موجب می شود که بگویم در فضایی پر نظارت و مهار شده بزرگ شده ام؟

2- تجربه تان را از دوران بزرگ شدن بنویسید یا روی نوار صوتی یا تصویری ضبط کنید. آن گاه بدون قضاوت و با همدلی آن را بخوانید یا به آن گوش کنید.

3- درمانگر یا مشاوری مورد اعتماد بیابید و به او بگویید که مایلید درباره دوران خردسالی تان حرف بزنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تهوع و استفراغ به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی
دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 ساعت 18:58 | بازدید : 282 | نوشته ‌شده به دست Admin | ( نظرات )

در بسیاری از روش های پزشکی، از بیهوشی استفاده شده است. این نوع  عوارض موقتی است. یک نوع بیهوشی وجود دارد که بیهوشی عمومی، است  که عمدتا برای اعمال جراحی استفاده می شود.

در بیهوشی عمومی، از آرام بخش استفاده می شود که از طریق (IV) داروهای استنشاقی یا داخل وریدی  استفاده شده است. به غیر از بیهوشی عمومی، نوع دیگر از بیهوشی وجود دارد.  تنها بخشی از بدن  ، که معمولا در زیر کمر بیحس می شود

قبل از انجام بیهوشی عمومی، متخصص بیهوشی مذاکراتی را  با بیمار برای جمع آوری اطلاعات مربوط به تاریخچه سلامتی بیمار، تجویز می کند و آلرژی و بی حسی را برمبنای آن تجویز میکند.بر اساس این اطلاعات، متخصص بیهوشی مطمن ترین داروهایی که عوارض جانبی کمتری دارد انتخاب میکند

با توجه به اثرات آن بر کل بدن، بیهوشی عمومی می تواند  عوارض جانبی و مشکلات، که بستگی به فرد و نوع بیماری بوجود می آورد

بیشتر عوارض جانبی ناشی از بیهوشی عمیق  ظرف 24 ساعت یا بیشتر از بین می رود.  با این حال،  عوارض جانبی ظریف اما طولانی مدت دارند.

تهوع و استفراغ یکی از عارضه های بیهوشی است

تهوع و استفراغ ممکن است در 24 ساعت اول بعد از عمل جراحی رخ  دهد و ممکن است برای چند روز ادامه داشته باشد. این بستگی به نوع دارو،  و نوع عمل جراحی ارتباط  دارد

با این حال، زنان، افراد غیر سیگاری و افرادی که دارای سابقه بیماری حرکت  دارند بیشتر در معرض خطر بالاتری از ابتلا به این عوارض جانبی می باشد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خاصیت های استفاده از زرشک برای سلامتی
دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 ساعت 18:57 | بازدید : 317 | نوشته ‌شده به دست Admin | ( نظرات )

ترشی زرشک و آلبالواز مزایای استفاده از زرشک چه میزان اطلاع دارید این دانه خوراکی چه خاصیت های درمانی در خود جای داده است اگر می خواهید از قلب و عروقتان بیشتر مراقبت کنید پیشنهاد می کنیم از زرشک استفاده کنید. سندروم متابولیک و فشار و چربی خون و استرس با استفاده از زرشک قابل درمان خواهند بود .

یکی از پرخاصیت ترین میوه ها زرشک است که بسیاری از افراد فواید دارویی آن را نمی شناسند، با قرار دادن این میوه در رژیم غذایی خود طعم سلامتی را احساس کنید.

زرشک یکی از مواد غذایی با خاصیت است که معمولا از آن برای خوش طعم کردن برخی از غذاها مانند زرشک پلواستفاده می‌شود، اما می توان زرشک را به تنهایی یا به صورت شربت نیز مصرف کرد و از مزایای درمانی آن بهره مند شد.

از جمله خواص زرشک جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی است.

بربرین یک ماده موثر و از جمله ترکیبات موجود در زرشک است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و از بین بردن عفونت ها در بدن را دارد، همچنین مصرف زرشک برای از بین بردن بیماری اسهال و دل درد های با منشاء ویروسی بسیار مفید است.

مصرف این ماده غذایی لذیذ می تواند بسیاری از بیماری های تنفسی از جمله گرفتگی بینی , گلودرد, برونشیت وعفونت سینوس ها را درمان کند.

برای درمان بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش مانتد دل درد و سوء هاضمه نیز می توان از نوشیدنی و عصاره زرشک بهره برد.

مصرف زرشک همچنین اثرات بسیار مثبتی در درمان و جلوگیری از افزایش قند خون در مبتلایان به دیابت دارد.

از جمله دیگر قابلیت های درمانی زرشک می توان کاهش فشار و چربی خون، کاهش استرس و نیز بهبود شرایط سلامتی در بیماران مبتلا به سندروم متابولیک را نام برد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ارز دیجیتال – آموزش ارز دیجیتال و بیت کوین
دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 ساعت 18:53 | بازدید : 283 | نوشته ‌شده به دست Admin | ( نظرات )

با وجود اینکه امروز دائماً از ارزهای دیجیتال می‌شنویم اما عده زیادی هستند که هنوز از ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن اطلاعات دقیقی ندارند. به زبان ساده رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند تا از انواع کلاهبرداری و جعل و دزدی جلوگیری کنند.


سیستم طراحی ارزهای دیجیتال


رمزارزها در بستر یک پروتکل رمزگذاری شده به نام بلاک چین قرار گرفته‌اند برای این که درباره این ارزهای جدید که به تازگی بازار داغی پیدا کرده‌اند اطلاعات بیشتری کسب کنید همراه کوینی فا باشید.

رمزارزها همان پولهای دیجیتالی هستند که با استفاده از روش امن و خاصی رمزنگاری شده‌اند این گونه از ارزها دارای خصوصیاتی از جمله غیر متمرکز بودن و عدم امکان ویرایش هستند.

رمز ارزها تحت نظارت هیچ شرکت یا سازمانی نیستند به همین خاطر غیرمتمرکز بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های ارز دیجیتال است. برای این که بتوانید از ارزهای دیجیتال استفاده کنید یا برای کسی ارزی جابجا کنید نیازی به افتتاح حساب بانکی نیست. در واقع کریپتوکارنسی‌ها بدون واسطه و مستقیم هستند و هیچ سازمان یا بانکی رمز ارزها را کنترل نمی‌کند. بیت کوین یکی از معروفترین رمز ارزها می‌باشد. برای اینکه بتوانیم بیت کوین تولید کنیم باید ماینینگ انجام دهیم. دیگر ارزهای دیجیتال نیز روشی برای تولید دارند.

یکی از مهمترین محصولات دفتر کل توزیع شده، تکنولوژی بلاک چین است که ارزهای دیجیتال روی آن قرار دارند. بیشتر کریپتو کارنسی‌ها از بلاک چین‌های عمومی استفاده می‌کنند. در بلاک چین عمومی تمام تراکنش‌های انجام شده برای تمامی افراد در شبکه و خارج از شبکه قابل مشاهده است.


تاریخچه ارز دیجیتال


به عقیده خیلی از افراد بیت کوین جزو اولین رمز ارز هاست. اولین بار در سال 2008 ایده بیت کوین در وایت پیپر نشر پیدا کرد و در سال 2009 برای اولین بار سکه‌های آن استخراج شد. البته قبل از عملی شدن ایده‌ی بیت‌کوین، تلاش بسیاری برای ساختن یک ارز دیجیتال دیگر صورت گرفته بود اما ناموفق بود.

دو مشکل «اعتماد به شخص ثالث» و «خرج کردن دوباره» باعث شد که ارز‌های دیجیتال شکل بگیرند و تولید شوند.

زمانی که یک فرد برای نگه داشتن و منتقل کردن پول خود از بانک استفاده می‌کند در واقع آن شخص به بانک اعتماد کرده است. البته اعتماد یکی از ضروریات برای پیش بردن کارهاست.

در سیستم ارز دیجیتال با دیدن تراکنش‌ها و تاریخچه تراکنشها که امکانش برای همگان وجود دارد، می‌توانیم از تقلب کردن جلوگیری کنیم. این ایده به شکل غیر متمرکز برای بیت کوین ارائه شد و از دوبار خرج کردن جلوگیری کرد.

اولین ارز دیجیتالی که ارائه شد بیت‌کوین بود که توانسته بود دو مشکل مهم اعتماد و خرج دوباره را حل کند به همین خاطر دیگر نیازی نبود افراد برای نگهداری و انتقال پول از فرد یا بانکی استفاده کنند و به آن اعتماد کنند. بیت کوین برای انسان‌ها سیستمی ارائه داد که در آن دیگر نیازی نبود به کسی اعتماد کنند و به همین خاطر در دیگر امورات انسانی نیز بیت کوین کاربرد دارد.

کم کم برای اینکه مشکلات دیگری نیز حل شوند ارزهای دیجیتال دیگری به وجود آمدند برای مثال ریپل تلاش کرد که رابطه بین بانکی و سیستم پرداختی آن‌ها هم کم هزینه شوند و هم پر سرعت. اتریوم هم برای اجرای قراردادهای هوشمند و… ساخته شد. توکن‌های زیادی روی ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، ایاس و ترون ساخته شده‌اند که برای انجام تراکنش‌هایشان از بلاک چین‌های اصلی نیرو می‌گیرند.

سرعت محبوبیت رمز ارزها در میان مردم بسیار بالاست که این به خاطر دلایل مختلفی از جمله بازار پر نوسان، ایده‌های آزادیخواهانه و تکنولوژی‌های بکار رفته در آن می‌باشد. به خاطر اینکه ارز‌های دیجیتال تازه بوجود آمده‌اند امکان دارد یک ارز در یک روز چند صد درصد رشد کند یا بر عکس چند صد در صد ریزش کند. تکنولوژی که در رمز ارزها به کار گرفته شده است امکان تقلب را از اشخاص می‌گیرد.جالب است بدانید اساس این تکنولوژی رمزنگاری ریاضیات است به اضافه همه اینها با کنار گذاشته شدن واسطه ها، اشخاصی که به سیستم‌های مالی قدیمی و سنتی بدبین بودند نیز به سمت این ارزها کشیده شده اند.


چگونگی کار کردن رمز ارزها


نمونه‌های متفاوتی برای اجرای تراکنش‌های رمز ارزها وجود دارد که ارز‌های دیجیتال خود از این نمونه‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال بیت کوین از روش اثبات کار استفاده می‌کند یعنی خود ماینر‌ها و استخراج کنندگان تراکنش‌ها را تایید می‌کنند . الگوریتم‌های اجماع در سیستم بلاک چین همان نمونه‌ها و مدل‌هایی هستند که برای هم‌نظر شدن شرکت کنندگان شبکه و تایید کردن یا نکردن یک تراکنش نامگذاری شده اند.

طبق یک مدل انتخاب شده در ارزهای دیجیتال واسطه‌ها حذف می‌شود نام این مدل p2p یا مدل همتا به همتا است.

نودها مسئولیت بررسی در سیستم ارزهای دیجیتال را بر عهده دارند و امنیت کریپتو‌ها را برقرار می‌کنند. در شبکه‌های مختلف نودها به صورت متنوع انتخاب شده و کار خود را انجام می‌دهند مثلاً در بیت کوین ماینر‌ها بررسی را انجام می‌دهند و درایاس و ترون رای گیری می‌کنند که چه نودی بر شبکه نظارت کند. در اثبات سهام نیز کاربری که قسمتی از سکه‌هایش را به صورت سهام قفل کرده باشد توانایی تصمیم گیری را دارد.


تفاوت ارزهای دیجیتال با پول‌های معمولی


یک سری از خصوصیات باعث شده پول‌های معمولی و ارزهای دیجیتال تفاوت‌هایی داشته باشند ولی به یاد داشته باشید که همه رمز ارزها تمام این ویژگی‌ها و خصوصیات را ندارند.

1-غیر قابل بازگشت بودن

خصوصیت اول درباره کریپتوکارنسی‌ها این است که غیر قابل بازگشت هستند. برای مثال اگر شما مقداری بیت کوین را اشتباهی به حساب فرد دیگری واریز کنید دیگر نمی‌توانید آن را پس بگیرید و باید بیخیال پول خود شوید. البته این کار فقط در یک صورت امکان پذیر است که گیرنده پول بخواهد پولتان را به شما برگرداند ولی در بانک‌های موجود در دنیا این روش متفاوت است و می‌توان به صورت قضایی پیگیری کنید و پول خود را پس بگیرید.

2-نامشخص بودن هویت 

ویژگی دوم رمز ارزها نیمه ناشناس یا کاملاً ناشناس بودن آنها است. در آدرس کیف پول شما هویت شما و دیگر اطلاعات شما موجود نیست. این ویژگی به خاطر این است که آدرس کیف پول از یکسری عبارات و حروف و اعداد مختلف درست شده که فقط بر اساس تراکنش‌های شما و تحلیل‌های بسیار عمیق می‌توان هویت شما را پیدا کرد البته این کار تقریباً غیر ممکن است.ارز‌هایی مانند زیکش , گرین و مونرو به خاطر حریم خصوصی محور مانندی که دارند هویت افراد در تراکنش‌هایشان کاملا ناشناخته باقی می‌ماند.

3-سرعت بالای انتقال در سطح جهانی

خصوصیت سوم کریپتوکارنسی‌ها بین المللی بودن یا به اصطلاح دیگر فرامرزی بودن آنهاست. اگر کاربری بخواهد مقداری پول را از نقطه‌ای به نقطه دیگر جهان بفرستد چندین روز طول می‌کشد اما با ارزهای دیجیتال تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد.

4-امنیت بالا

چهارمین ویژگی ارزهای دیجیتال امن بودن آنهاست. قدرت هش در تراکنش‌های درون شبکه که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده باعث می‌شود که امنیت ارزهای دیجیتال تامین شود. سیستم کلید‌های عمومی و خصوصی که رمزنگاری شده هستند نیز به کاربران و افراد کمک می‌کند تا خود آنها پول‌ها و ارزهای خود را کنترل کنند و فرد دیگری امکان دسترسی به پول‌های آنها را نداشته باشد.

5-غیرانحصاری بودن

ویژگی پنجم کریپتوها که باعث تمایز آنها با پول‌های معمولی می‌شود غیر انحصاری بودن آنهاست. این ویژگی بدین معنی است که افراد می‌توانند بدون اینکه از کسی یا سازمان یا نهادی کسب اجازه کنند ارز‌های مختلفی مثل بیت کوین یا اتریوم و غیره استفاده کرده و تمام تاریخچه تراکنش‌های موجود را دریافت کرده و ببینند.


انواع ارزهای دیجیتال


به غیر از بیت کوین رمز ارزها را می‌توانیم به دو قسمت آلت‌کوین‌ها و توکن‌ها دسته‌بندی کنیم.

1-آلت کوین ها

دسته اول که بلاک چین اختصاصی و مخصوص به خود را دارند آلت کوین‌ها یا همان کوین‌ها هستند. تعدادی از آلت کوین‌ها از کدهای بیت‌کوین ساخته شده‌اند و اصطلاح مخصوص آنها این است که فورکی از بیت کوین می‌باشند. این آلت کوین‌ها با تغییر جزئی در مقدار سکه‌ها، چگونگی استخراج و غیره از بیت کوین درست شده اند. بعضی از آلت کوین‌ها هم مثل اتریوم، ریپل و ویوز بدون اینکه از کدهای بیت کوین استفاده کنند شبکه خودشان را ساخته‌اند که غالباً برای کارهای بیشتری به غیر از پول دیجیتال استفاده می‌شوند.

2-توکن ها

دسته دوم همان توکن‌ها هستند که روی یک پلتفرم مانند اتریوم، ویوز و ایاس درست می‌شوند و برای اینکه تراکنش‌ها را اجرا کنند قدرتشان را از بلاک چین اصلی میگیرند چون خودشان بلاکچین مستقلی ندارند.

توکن‌ها هنگام عرضه اولیه کوین‌ها یا همان ico‌ها در قبال تأمین سرمایه جمعی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود. نمی‌توان از توکن‌ها فقط به عنوان یک ارز استفاده کرد زیرا توکن‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند. توکن‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند توکن‌های اوراق بهادار و توکن‌های کاربردی.


 ارزهای دیجیتال معروف


تعداد ارز‌های دیجیتال موجود در بازار حدود 2200 ارز است که مقداری از آنها رها شده یا مرده اند. در این 10 سالی که ارز‌های دیجیتال به وجود آمده‌اند بعضی از آنها جایگاه خودشان را در بالاترین قسمت نگه داشته‌اند.

1-بیت کوین

یکی از کهن‌ترین و معروف‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که طی 10 سال اخیر مورد توجه همگان قرار گرفته است. این ارز توسط شخصی با نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شد و تا اکنون در رده اول جدول با همان محبوبیت قبلی قرار دارد.

2-اتریوم

در سال 2013 ایده اتریوم توسط ویتالیک بوترین گفته شد و در سال 2014 به واقعیت تبدیل شد و اولین کوین‌های آن به بازار عرضه شد. در جولای سال 2015 شبکه اتریوم تشکیل شد. هدف اتریوم ایده‌های نوآورانه بود. اتر ارز دیجیتال پلتفرم اتریوم است و می‌توان با آن‌ها توکن ساخت.

3-ریپل

یکی از پلتفرم‌های دیگر موجود در بازار که متن باز است ریپل است. هدف طراحی ریپل تراکنش‌های کم خرج‌تر و سریعتر است. در سال 2012 عرضه شد و روی توسعه سیستم پرداختی و همکاری کردن با بانک‌ها متمرکز شده ریپل از ارزهای خودش پشتیبانی میکند و کوین آن XRP است .

4-لایت کوین

هدف از ایجاد لایت‌کوین این بود که تراکنش‌ها و پرداخت‌ها بسیار سریع‌تر از بیت کوین انجام شوند. برای ساختن این آلت کوین قدیمی، چارلی لی با تغییراتی که در کدهای بیت کوین اعمال کرد، آن را ساخت. این ارز دیجیتال با نام نقره دیجیتال شناسایی می‌شود.

5-بیت کوین کش

با تغییر دادن سایز بلاک‌ها در سال 2017 بیت کوین کش ساخته شد و در سال 2018 به دو قسمت ABC و VS تقسیم شد که دسته ABC به نام بیت کوین کش هنوز ادامه دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 12 صفحه بعد